Zdá se, že se plán našich tří kolegyň zdařil. Samosebou, některé technické nedokonalosti (třeba nepředpokládané pokrčení papíru, který měl vypadat jako stěna) se dostavily, ale ty byly naprosto zanedbatelné.
Ideový rámec stánku byl vymezen zadáním shrnutým do tří bodů:
1. Vzkaz v obecné rovině - "Věnujte se více svým dětem. Je to důležité pro jejich budoucnost a jednou se vám to v dobrém vrátí."
2. Vzkaz, jenž upozorňuje na problémy dětí v rodinách ohrožených sociálním vyloučením a na děti z dětských domovů, jimž Letní dům pomáhá. - "Děti v dětských domovech a v některých rodinách jsou materiálně zabezpečené, ale to, co opravdu potřebují, se nedá koupit v obchodě s hračkami." Jde o vzkaz, který vyzývá k akci - "Pomáhejte s námi jako dobrovolník nebo přispějte na naši práci finančně, aby byly dlouhodobě dětem k dispozici profesionální pracovníci."
3. Vzkaz, jenž připomíná limity naší práce - "Doprovázení dětí je záležitost odborně, časově i finančně velmi náročná. Jsme si vědomi toho, že ani sebelepší odborník nemůže dětem nahradit rodiče." Proto se pracovníci Letního domu soustředí i na prevenci, na pomáhání tam, kde je naděje, že se díky naší podpoře může situace v rodině změnit k lepšímu.
NGO Market je příležitostí nejen pro prezentaci činnosti jednotlivých neziskových organizací, ale je i časem neformálního setkávání s lidmi z jiných organizací, které se věnují podobné či stejné problematice. Na jednom místě a v jediný den se tak mohou uskutečnit plodná setkání, k nimž by za jiných okolností došlo jen stěží. Nezanedbatelnou součástí NGO Market byla i letos setkávání s odborníky formou přednášek, workshopů a rozhovorů.
Závěrem chci poděkovat všem, kteří se na přípravě i na samotném NGO Marketu podíleli. Stálo to za to!
Věnujeme se jim dost? Co myslíte?
Letní dům, z.ú., Vyšehradská 423/27, 128 00 Praha 2
letnidum@letnidum.cz, +420 222 940 616, IČ: 65998201, ČÚ. 1931237369/0800
Webové stránky byly připraveny ve spolupráci s ANTEE s.r.o.