Poté, co uzavřeme Dohodu o výkonu pěstounské péče prosíme pěstouny a pracovnici Oddělení sociálně-právní ochrany dětí (dále OSPOD) o společné setkání, kde se vzájemně seznámíme a diskutujeme Individuální plán ochrany dítěte, který sociální pracovnice úřadu zpracovává a kterým se my ve společné práci s pěstouny řídíme.
Klíčový pracovník po domluvě s OSPOD kontaktuje biologické rodiče dítěte. Představí jim svou roli v systému péče o dítě a nabídne možnost konzultací ve věci kontaktu rodiče s dítětem v PP.
V dalším období probíhají setkání s rodinou minimálně 1 x za dva měsíce ve všední dny v čase 8.00 až 20.00 při respektování zvyklostí rodiny, vzhledem k úvazku a možnostem pracovníka. Setkání s rodinou trvá průměrně 1 hodinu.
Pracovníci jsou k zastižení na služebním čísle v pracovní době. V případě, že má pracovník zmeškaný hovor od klienta mimo pracovní dobu, kontaktuje klienta obratem v pracovní době.
V případě řešení akutní situace mohou pěstouni kontaktovat vedoucí týmu Podpora pěstounů. Letní dům nevede pohotovostní službu pro pěstouny. V případě řešení akutní situace ve všední den po 17 hodině nebo o víkendu prosíme pěstouny o kontaktování Policie v naléhavých případech.
Setkání pracovníka s rodinou během víkendu jsou možná ve výjimečných případech po domluvě klíčového pracovníka s rodinou a po schválení vedoucím služby.
Setkání jsou domlouvána vždy s předstihem. V žádném případě nechodí klíčoví pracovníci do rodiny neohlášeni.
Setkání probíhají v rodině nebo v prostorách Letního domu.
O účast prosíme vždy oba pěstouny (případně pěstouna/pěstounku a partnera/partnerku žijící ve společné domácnosti) a svěřené dítě.
Prosíme o ztišení mobilních telefonů a televize v průběhu konzultace.
Součástí každého setkání je čas věnovaný pěstounům a čas věnovaný dítěti (dětem).
Pokud v rodině vyrůstají další děti a rodiče souhlasí, seznámí se klíčový pracovník také s nimi a osvětlí jim svou roli v rodině.
Ze setkání provede klíčová pracovnice zápis.
Pěstouni se mohou na svou sociální pracovnici Letního domu obracet i v čase mezi návštěvami e-mailem, telefonicky nebo si sjednat osobní schůzku.
V případě dlouhodobé nepřítomnosti (více než 1 měsíc - např. dovolená, nemoc aj.) klíčového pracovníka informuje vedoucí pěstouny o zastupujícím pracovníkovi a kontaktech na něj.
Ze strany Letního domu – např. z důvodu ukončení pracovního poměru zaměstnance, odchodu na mateřskou/rodičovskou dovolenou, z důvodu střetu zájmů aj. Klient je o změně klíčového pracovníka informován vedoucím s dostatečným předstihem. Pokud je to možné, je v průběhu dobíhající spolupráce s klíčovým pracovníkem představen rodině nový pracovník, rodině jsou předány kontakty na nového klíčového pracovníka.
Ze strany pěstouna – klient může 1x ročně požádat o změnu klíčového pracovníka bez udání důvodu. Žádost je podávána písemně či e-mailem vedoucímu, příp. řediteli Letního domu. Změnu klíčového pracovníka vedoucí umožní pokud má některý z klíčových pracovníků volnou kapacitu. Pokud nemá žádný z klíčových pracovníků volnou kapacitu, je klient zapsán do seznamu zájemců, v případě uvolnění kapacity je mu nový pracovník přidělen. Spolupráce se stávajícím klíčovým pracovníkem je uzavřena v rámci závěrečného setkání, jehož součástí je písemné zhodnocení spolupráce. dokumentace. Také případná změna klíčového pracovníka je ve spisové dokumentaci vždy zaznamenána.
Letní dům, z.ú., Vyšehradská 423/27, 128 00 Praha 2
letnidum@letnidum.cz, +420 222 940 616, IČ: 65998201, ČÚ. 1931237369/0800
Webové stránky byly připraveny ve spolupráci s ANTEE s.r.o.