Drobečková navigace

O nás > Služby a aktivity > Pěstounům > přání a stížnosti

Přání a stížnosti

Klienti mají právo vyslovovat průběžně spokojenost či nespokojenost s prací klíčového pracovníka. Klíčový pracovník stížnost reflektuje.

Stížnost mohou klienti podávat kdykoli, a to písemně (e-mailem, poštou) k rukám ředitele Letního domu, adresa je totožná se sídlem organizace. Letní dům se zavazuje stížnost neprodleně posoudit. O vyřízení stížnosti vyrozumí písemně (e-mailem či poštou) klienta do 30 dnů od přijetí žádosti poskytovatelem.

Anonymně lze podat stížnost na pracovišti Podpora pěstounů do schránky k tomu určené. Schránka pro podávání stížností je umístěna v chodbě budovy u východu a označena nápisem "přání a stížnosti". V předsíňce kanceláří a konzultačních místností jsou na vstupních dveřích v obálce k dispozici předtištěné formuláře stížností (obsahují – datum, obsah stížnosti a komu je adresována, případně podpis a kontakt na stěžovatele, přeje-li si adresnou odpověď) a psací potřeby. Odpověď na anonymní stížnost je vyvěšena do 30 dnů na nástěnce v čekárně konzultační místnosti v bezprostřední blízkosti schránky pro podávání stížnosti a je zde umístěna po dobu jednoho měsíce. Schránku kontroluje vedoucí služby.

Stížnost je prošetřována bez předpojatostí vůči osobě, která ji podala i sdělovaným skutečnostem. Při prošetřování skutečností nesmí být ohrožena bezpečnost osoby, která stížnost podala či snížena její důstojnost a tato osoba nesmí být nadměrně zatěžována například tím, že se řešení protahuje opakovaným zjišťováním skutečností různými zaměstnanci.

Písemné vyřízení stížnosti obsahuje přiměřenou odpověď vztahující se ke všem dílčím částem podané stížnosti a uvedení toho, jak budou případné nedostatky dále řešeny (například vůči osobě, která stížnost podala – zda dojde ke změně postupů pověřené osoby, klíčového pracovníka aj.)

Podle charakteru stížnosti na ni reaguje odpovědí pracovník, ke kterému stížnost směřuje a jeho nadřízený. Stížnosti či přání směřující ke změně poskytování SPO vyřizuje vedoucí spolu s ředitelem Letního domu.

V případě, že od klienta přichází další stížnost se stejným obsahem, prověří se, zda stav, na který si stěžuje, stále trvá, a na základě zjištění se přijmou další opatření.

Pokud s vyřízením stížnosti nejsou klienti spokojeni, mohou se obrátit na:

  • Správní radu Letního domu – kontakty na www.letnidum.cz v sekci Lidé v Letním domě

  • svého sociálního pracovníka z oddělení sociálně-právní ochrany úřadu městské části

  • na příslušné oddělení Magistrátu hl.m. Prahy –Odbor správních činností ve zdravotnictví a sociální péči, Charvátova 145/9, 110 00 Praha 1.

  • Kancelář veřejného ochránce práv – ombudsmana /Údolní 658/39, Brno-město;tel:542542111, podatelnaochrance.cz, www.ochrance.cz/

 

Česky English

DBLD.jpg

20LET3-01.png

Chci podpořit aktivity
Letního domu

logo darujme

Přihlašte se k odběru
novinek z Letního domu

http://www.darujspravne.cz/seznam-organizaci/proj_367/

Facebook Letního domu

banner2-180x50.png

patička Letní dům